Friday, November 18, 2005

Banyak betul benda nak buat!! Ops, Kerja itu hobi!!!

Salam 16 Syawal

1.Apa lagi menulis,mengajar, menulis, mengajar, menulis dan mengajar.
Menulis sebagai hobi yang tak pernah surut dalam diri manakala mengajar sudah memang kewajipan saya sebagai cikgu tuisyen yang bergerak sepenuh masa. Tiba-tiba rindu pula pada pelajar-pelajar saya di HG. Yang pasti mereka semua sedang bertarung dengan kertas soalan SPM. Moga Allah permudahkan mereka untuk menjawab soalan. Moga kalian dapat menjawab soalan dengan baik. Ameen.

2.Selasa lalu sibuk buat risalah dan edarkan, la ini sibuk tunggu panggilan pelanggan ttg home tuisyen pula. Minta-minta adalah rezeki pastu kena susun jadual untuk mudah gerak nanti. Dulu lakukan dengan Cik Nany sekarang dengan Cik Fatimah pula sebabnya Cik Nany dah nak tukar jadi Puan Nany bulan 12 ini. Dia nak tumpukan pada banyak perkara dari buat tuisyen ini.Kekeke.

3.Teruja membaca kejayaan teman di e.sastera yang menang dalam pertandingan menulis cerpen dan puisi. Tahniah buat Salha. Kejayaannya sedikit menaikkan semangat saya. Teringin nak masuk pertandingan menulis cerpen tapi bila mengenangkan penulisan saya masih lagi ditakuk lama, masih lagi kurang taringnya, masih banyak lagi benda yang saya tak tahu , ia sedikit melumpuhkan semangat saya. Tapi tak apa! Saya tak kira tahun ini saya nak cuba juga masuk pertandingan cerpen atau puisi!! Tak kira nak cuba jugak!!! Macam mana sifu restu tak anak murid nak masuk pertandingan ini? Hehehe…cuba jelah ek sifu!!

4.Saya nak betulkan balik novel mini saya yang hancur itu. Nak tukar balik kata-kata yang sekeras papan itu menjadi bicara sutera yang halus buatannya. Biar berseni. Biar memikat hati saya sebagai pembaca. Orang lain saya tak kisah!! Hehehehe

5.Saya mula rindu pada sahabat saya di U dulu. Mardiah, Fiza dok dang, Cik Tim, Emma, Lizard, cucu, Aminah, adik Cda dan semuanyalah!! Dee, Dok dang dan Tenperten memang sahabat yang baik! Bukan sahaja banyak persamaan tika di U tapi sampai la ini sebab masing-masing single lagi. kekekek. Bila tanya Dok dang bila nak kawen ? Dok dang kata tunggu Tenperten sebab takut langkah bentul. Kihkihkih. Bila tanya Tenperten bila nak kawen? Tenperten kata tunggu Dee dulu..heeheheh.. Bila tanya Dee pula? Dee balas aku ini memang beku dan kaku dalam semua ini..ahaks!!

6.Malas nak layan perasaan sedih saya!! Bukan pasal cinta tapi pasal persahabatan maya saya. Pada saya persahabatan memerlukan kejujuran dan kesetian tapi yang saya dapat tahu sebaliknya. Saya pelik!! Memang pelik!! Manusia ini memang pelik-pelik kan? Ahaks!! Malas saya nak fikir, banyak lagi yang perlu saya buat. Review ttg buku pun saya tak buat lagi! Saya perlu bergerak pantas .Jangan biarkan sesuatu menguasai saya. Sebab saya adalah juara!! (sebab suka minum milo) kihkihkih . Adios.

Catatan malas insanYalin
18/11/2005 masa tak ingat!!

No comments: