Friday, November 25, 2005

Dugaan dan Kebahagiaan

Dugaan
Beg duit saya hilang. Semua orang marah saya sebab cuai. Saya pun tak tahu cicir kat mana. Ic, lessen memandu, kad bank, duit, gambar adik Mujahid, kad komik saya (untuk dapat diskaun beli komik hehehe) , duit seringgit berbentuk love pemberian adik saya Zubir, dan entah apa lagi khazanah yang terdapat di dalam beg duit saya telah lesap!! Maka orang yang paling pokai sekarang ini ialah saya! Hehehe!! Sabarjelah, isbir kata arabnya. Kak ngah kata siapa suruh cuai sendiri salah. Ayah geleng kepala. Mak bising bangat sih!! Kak long buat tak reti tapi, saya tahu dia juga pelik dengan saya yang kuat pelupa ini. Ahaks!! Nak buat cam mana memang sendiri salah. Kih kih kih.

Kebahagiaan.
Saya gembira bertemu dengan sahabat maya saya. Adik Simple_Shida. Bagaikan tak percaya apabila dia menjejak kaki ke rumah saya bersama adiknya yang cute. Persahabatan di alam maya yang dipanjangkan ke alam nyata. Saya benar-benar gembira bersua dengannya. Adik Shida syukran sebab sudi datang ke rumah akak. Moga ini bukan pertemuan yang terakhir. Moga adalah untuk kesekian kalinya.

Jom layan nasyid jap!!
Sesekali kita perlu derita,
Sesekali kita perlu kecewa,
Untuk kita mengenali erti bahagia,
Untuk kita mengenali erti berjaya.

Sesekali kita perlu menangis,
Sesekali kita perlu terhiris,
Untuk kita mensyukuri nikmat yang diberi,
Untuk kita mengenali diri sendiri.

Ujian yang datang menguji kesabaran,
Mengukur keimanan dan ketakwaan,
Sebagai hamba kepada Tuhan ,
Kita harus bertahan.

Jalan ke syurga penuh dengan likuannya,
Penuh dugaan dan rintangannya,
Hanya yang cekal dan yang tabah ,
Pastikan menemuinya.

Ujian yang datang menguji kesabaran,
Mengukur keimanan dan ketakwaan,
Sebagai hamba kepada tuhan ,
Kita harus bertahan.

Masihkah lagi mahu menghitung sedikit mehnah-Nya,
Jika dibanding dengan selaut rahmat dan nikmat-Nya,
Seharusnya kita rasa bersyukur dan berlapang dada,
itulah tanda kasih sayang Tuhan kerana kita sering terlupa,
oh dan doa kepada Tuhan agar peroleh keredhaan.

Lagu nasyid kumpulan Wildan kalau tak silap hamba..

2 comments:

Silver Fox said...

Find out how your company rates by using a little known rating system!

Is your company a Scam, Dud, Scheme, Fraud Or Good Opportunity?.

95% of the money-making opportunities on the internet have been worked to death or are not suitable to be marketed through the internet. How does your company and/or opportunity rate… I’ll leave it to you to decide if your service, product and/or money making opportunity falls in this category.

Hurry you may NOT be happy with what you will find!

Silver Fox said...

Find out how your company rates by using a little known rating system!

Is your company a Scam, Dud, Scheme, Fraud Or Good Opportunity?.

95% of the money-making opportunities on the internet have been worked to death or are not suitable to be marketed through the internet. How does your company and/or opportunity rate… I’ll leave it to you to decide if your service, product and/or money making opportunity falls in this category.

Hurry you may NOT be happy with what you will find!