Saturday, November 19, 2005

Penduga iman persahabatan!!

Satu
Ya dalam persahabatan kita sering diuji bagi menilai kejujuran, keikhlasan dan keutuhan ikatan kasih sayang yang terbina. Saya bersyukur dengan hadirnya seekor dinasour merah yang cuba menganggu gugat iman persahabatan antara saya dengan adik Mujahid. Alhamdulillah walaupun pada awalnya saya hampir terpedaya dan hampir percaya. Berkat nasihat seorang abang dan kasih seorang adik akhirnya kami dapat mengalahkan dinasour merah yang kononnya membawa selaut cinta dan kasih sayang. Dengan menggunakan lazer iman persahabatan serta pancaran kejujuran bersalut kasih sayang, saya dan adik Mujahid dengan aksi ala-ala Naruto berjaya menjatuhkan dinasour merah itu dengan perancangan teliti seorang abang yang cute macam Nobita menurut kata adik mujahid. (Part Nobita ini saya tak campur kih kih kih)

Dua
Saya gembira menghadiri majlis bersejarah buat sahabat saya Rabiatul Adawiyah dengan pasangannya Mohd Shahrizan. Tersangat gembira berjumpa semula dengan ahli-ahli jemaah saya sewaktu di UPM dulu, budak-budak KBMUPM yang sangat-sangat saya rindui. Mirah, Wani, Nini, Adik Cda, Adik Haris, dan dua orang lagi adik yang saya terlupa namanya.(Sorry ya adik berdua Kak Lina ini nyanyok sikit), bersama 3 brother KBM iaitu Brother Borhan dan dua lagi brother yang saya tak ingat namanya tapi ingat rupanya. Hampir dua tahun saya tak jumpa mereka. Rindu sangat dengan adik Cda. Ingat lagi sewaktu di UPM selalu jumpa adik ini study dekat library. Bila penat belajar saya akan ajak dia pergi makan apam balik yang dijual berhampiran dengan DN. Ya Allah, tak dapat saya gambarkan perasaan saya saat itu! Sebab persahabatan ini juga diuji dengan jarak dan waktu. Yang pasti biar jauh di mata tapi insyaAllah mereka tetap di hati saya. Sayang adik Cda!! Adik Mujahid jangan jelous ya! Kekeke.

Tiga
Seperti biasa buat sifu saya. Syukran. Bahana saya perempuan afal dan tindakan saya lebih dipandu emosi. Nasib baik sifu sering ada mengimbangi emosi saya dengan ciptaan lebihan akalnya. Saya bersyukur pada ALLAH sebab menemukan saya dengan sifu. Itu sebab bila saya ada masalah ajer orang pertama yang saya ingat ialah sifu! Mugkin sebab saya sering bertanya ttg karya hingga terbawa-bawa ttg masalah saya. Syukran sifu!!

Kerana Cinta Kepada ALLAH Kerana Ukhwah Kita bersama
Hidup Biar Ikhlas dan Berjasa
Budak Brutal in Iman@ Nay
5.01 pm

No comments: