Monday, November 14, 2005

Pengalaman Juga Pengajaran Bersalut Peringatan!

Semalam 12 Syawal 1426 Hijrah, ada sesuatu yang berlaku dalam hidup saya. Perkara yang saya tidak jangka berlaku telah terjadi. Antara kepercayaan, kejujuran persahabatan dan mungkin juga sedikit rasa kasih sayang.Pengalaman yang tak best itu, sedikit sebanyak mengetuk minda saya. Bagai tumbukan padu yang mampu mencairkan otak saya yang tepu dan beku dalam semua hal.Saya belajar sesuatu yang bermakna dan amat berharga. Sungguh! Antaranya:

1.Setiap orang kena melalui pengalaman yang tak best dalam hidup baru lengkap satu kitar kehidupan itu. Kuang..kuang..kuang

2.Apa yang terbaik adalah apa yang kita buat buat sendiri, buruk baiknya kita yang tahu, kita yang tanggung. Orang lain walaupun sahabat sendiri tak mampu menyelami hati kita hingga ke dasar (sepenuhnyalah). Benar terlampau benar!

3.Jangan fikir sangat tentang orang lain sebab ada waktunya lebih baik kita fikir tentang diri kita sendiri.Kalau kita asyik menjaga hati orang, siapa nak jaga hati kita. Maka kitalah yang perlu jaga hati kita sendiri. Hehehe itu yang pastinya!

Syukran sifu!! Syukran sebab sering ada di kala ana buntu. Banyak yang ana belajar dari sifu. InsyaAllah ana akan kenang jasa sifu sepanjang hayat! Yang pasti wajah saya yang sedikit monyok beralih ceria. Hati saya yang sedikit gementar beralih tenang!! Wanita memang makhluk yang beremosi !! Sarat!! Kadangkala itulah saya!!

Salam syawal. InsyaAllah besok saya raya setelah berpuasa 6 . Yang pasti esok sinar Syawal pasti memayungi saya. Hidup mesti slamber + brutal tapi biar dalam iman!! Sifu! Syukran. (senyuman buat sifu! Nampak ke tak nampak ini? Heheheh)

InsanYalin
Cinta + perasaan + persahabatan itu memang pelik!

3 comments:

Khairul Nizam Zainon said...

Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

I have a work from home site. It pretty much covers work from home related stuff.

Come and check it out if you get time :-)

Admin said...

Can I get to 100 posts of no GYM?
Yesterday a reader gave me crud about only writing about Microsoft. Usually when that happens that is an early-warning sign that I'm in a rut.
Great blog, keep up the good work. Glad to see sites like this.

Here is another good site I said I would pass along.
Orlando Vacation Package
Thanks

BnB said...

It's My Blog
Frogs and Ravens discusses blog comments: On the one extreme of the spectrum are those who believe simultaneously that blogs should not post anything that might offend them, even if they are only visiting a ...
Hi, I was just blog surfing and found you! If you are interested, go see my poker related site. It isnt anything special but you may still find something of interest. Come in and check it out if you get time :-.