Friday, December 23, 2005

BicarA YAlin

22/12/2005 bersamaan 20 Zulkaedah 1426

1.Pergi buat lessen memandu yang hilang. Huhuhu sebelum pergi ayah dah tanya ttg gambar tapi anaknya ini tak ambil peduli last-last dapat jelingan maut dari ayah masa orang JPJ minta gambar. Jelingan maut dibalas dengan senyuman manis bergula sebab sedar salah sendiri. Kekeke . Syukran ayah sebab tak marah. Satu kerja pergi tangkap gambar sebelum buat lessen yang hanya mengambil masa tak sampai 5 minit!

2.Dapat panggilan dari anak murid. Cikgu, Kak Yong dapat 8A! Memang dah agak dah, budak ini memang pandai plus rajin. Huhuhu happy sungguh dia. Tak lama lepas itu. Terima lagi mesej: Cikgu, Adibah dapat 8 A! Huh! Lagi sorang. Alhamdulillah tahniah saya titipkan. Petang sikit dapat mesej lagi: Cikgu Cda dapat 6B 2D. Hehe taklah cikgu saya dapat 6A 2B. Semua ini berkat segala dorongan dan semangat yang cikgu bagi. Thanks a lot. Tersenyum saya membacanya. Dia yang berusaha, saya cuma mengajar . Segalanya terpulang pada dirinya sama ada ingin mengibar kejayaan atau tersungkur kekalahan. Huhuhu korang semua buat cikgu happy! Tahniah!! (Lagi dua orang murid soh jer, dua-dua lelaki huhuhu entah apa depa dapat).

3.Baru saya tahu apa yang saya tak tahu. Hehe gelagat adik kesayangan saya buat saya tergelak. Alahai sorry adik pasni akak tak buat lagi huhuhu. Persoalan demi persoalan darinya membuatkan saya hairan. Rupa-rupanya kihkihkih hanya saya dan brad yang tahu! Brad nanti kalau jadilah hamba Allah itu nak kap alif dot dot dot, kita makan nasi minyak orang itu sama-sama ya Brad. Huhuhu.

4.Dapat mesej dari adik Qal: Salam aqak Yalin.Penat saya mencari BS hari ini. Berbaloi juga saya beli Bs sebab panjang juga karya akak. Tapi kenapa karya akak selalu berakhir dengan kematian ek?.Huhuhu lagi sorang! Jawab saya: Hidup ini tak selamanya indah Qal. Terus dia tak balas mesej saya. Huhuhu. Adik itu sibuk barangkali atau mungkin kreditnya habis! Pandai jer saya. Hahaha. Lagi satu saya terima komen dari seseorang, katanya dari cerpen-cerpen awak saya tahu awak ini romantik orangnya. Hehehe ya ke saya ini romantik? Kalau romantik in iman sedap juga mendengarnya! Huhuhu . Kena tanya sifu ini!! Sifu, betul ke ana ini romantik? Huhuhu entah-entah plastik!

5.Nak tahu tak! My mother tak berapa suka saya menulis. Dia suka anak dia ada kerja tetap like other people. Ayah pula tak berapa suka saya buat home tuisyen ini.Dia kata merepek jer buat benda-benda lagu itu. Huhuhu . Tapi ayah best sebab dia tak pernah marah apatah lagi saya menulis. Apa-apa pun kata mereka. Saya tetap sayang mereka sebab merekalah segalanya bagi saya. Masing-masing ada pendapat mereka sendiri ya tak?

p/s: Huh tak caya, 2005 bakal berlalu 2006 menyusul. Umur bakal bertambah. Amalan masih lemah berbaur kurang. Suku abad bisa menyapa. Ya Allah entah apa yang aku buat sepanjang hidup ini demi ad-din? Erm.. salam.

Catatan sedar insanYalin@ putri katak Nay
Eh! Bila masa kau jadi puteri hah? Hehehe . Bila-bila masa jelah!

No comments: