Wednesday, January 04, 2006

Apa-apa sajalah YALIn ini..

Nak Dengar cerita tak?

Kak Zan. Ingat lagi tak kak Zan yang saya jumpa di LIMA 05 tempoh hari. Dia hantar msg pada Saya: Akum Lina, Hi Athia..haha Lina jangan terkejuz akak dah beli majalah BLUES. Huhu teruja sungguh saya membacanya. Akak itu memang sporting habis siap dia suruh saya guna nama dia dan suaminya untuk next cerpen saya. Zan n Badrul. Huhuhu Ibu kepada 3 orang anak itu memang bergaya dan sungguh bergaya. Tak padan dengan usianya bahana dia nampak muda dari usia yang sebenar. Sempat juga saya korek rahsianya. Dia kata jangan putus amalkan minum air masak. InsyaAllah kak nanti saya buat. Saya ini dahlah suka minum air yang berperisa. Jenuh teguk air masak hari-hari nanti. Huhu yang kelakarnya siap dia kenenkan saya dengan staffnya yang bertugas dengannya di LIMA 05. WIRA. Hehehe WIRA angkasa terbersik nama itu di bibir saya bila pertama kali dengar namanya di LIMA 05. Takpalah kak, walau nama dia WIRA saya tak naklah dia jadi WIRA saya sebab saya hanya mencari putera katak… WIRA itu pada sudah saya terlampau gah untuk saya putri katak yang tiada rupa dan biasa-biasa ini huhuhu.

Hari Pertama sekolah
Adik Bongsu kesayangan saya bersekolah hari ini. Form one. Cepat benar masa berlalu tahu-tahu adik saya dah remaja rupanya. Dan yang paling tak best dia dah tinggi saya. Nampaknya gelaran ketot yang dipegangnya kini tak lama lagi akan beralih pada saya. Huhuhu. Eh, mana mungkin Kak Ngah saya lagi ketot. Kih Kih Kih. Zubir Zubir dah besar rupanya adik Kak Lin ini. Cayok adik! Moga jadi pelajar yang cemerlang, terbilang dan gemilang. Tapi mampu ke dia macam itu andai kemalasan itu lebih diturutkan dari kerajinan. Ingat Zubir KERAJINAN DAPAT MEMBUKA SEGALA PINTU KESUKARAN! Ingat itu adik!!!! Cakap pasal dia, baru-baru ini dia komen pasal saya. Nak tahu apa katanya: Heranlah Kak Lin ini cerpen dia bukan best pun tapi keluar. Huhu poyo tak adik saya itu.

Mutiara Kata
Agaknya silap saya kut send mutiara kata ini pada sahabat-sahabat saya di samping titipan ucapan selamat tahun baru 2006.

CiNta bermula dEngan Mata Tumbuh di haTI dan BErakhir dEngan AirMatA tEtapi Sahabatan bErmula dEngan sEnyuman tumbuh dEngan KEsEfahaman Dan ia berakhir DEngan KEmatIAN.

Mutiara kata yang saya dapat dari Adik Umar than saya forwardkan buat sahabat-sahabat saya di samping ucapan tahun baru untuk mereka.. Pastu saya terima balasan dari Yamie.. dia menyangkal bahawa cinta itu perlu berakhir dengan kesedihan. Katanya lagi kalau tidak masakan ada perkahwinan dan Allah ciptakan manusia berpasang-pasangan. Saya pun balas: Just nak buat perbandingan antara cinta manusia dan sahabat. Selalunya cinta manusia ini bila hadir benci terus lenyap. Tapi sahabat tetap subur insyaAllah hingga ke akhir hayat. Tak gitu Yamie? Pandai-pandai jer saya. Huhu

Catatan kenangan insanYalin sambil mengintai-intai adiknya nak pergi sekolah
Apa intai-intai nak hantar cepatlah.
Tak nak gi naik bas sekolah!!
Antara pukul 11.30 to 12.30 tghhari

No comments: