Sunday, January 01, 2006

Monolog Yalin

Kenangan Silam

31/12/2005. Hari bersejarah buat sahabat saya Suzaihan Sulaiman. Aan. Saya panggil dia Aan dan dia panggil saya Lina. Today hari jadi dia yang ke 24. Selamat hari jadi sahabatku. Selamanya saya sayang awak. Huhu banyak kenangan bersamanya yang masih kukuh dalam ingatan. Kenangan zaman matrik kat KOLEJ TAJ COUNTRY RESORT yang terletak kat SUNGKAI itu. Pekan koboi yang tak ada apa-apa itu. Sekarang tak tahulah sama ada membangun ke tidak pekan itu. Tangjung 10. Hei korang ingat lagi Tangjung 10 itu. Aan, Zurin, Roppy, Liza, Emma, Azza, Nazirah, Ila, Ain, Su, Alin..huhuhu rindunya kat korang. Ingat tak kita masak nasi goreng, bubur tomyam, mentabak Maggie dan macam-macamlah guna rice cooker. Pastu ingat tak drama kita yang tak jadi di pentaskan di dewan apa entah namanya itu tapi kita pentaskan di jalan raya berhadapan dengan rumah kita Tanjung 10. Huhu ingat lagi tak siapa bapak Sudin yang korang buat misai tipu kat wajah cutenya. Kenangan yang paling mengembirakan. Ada juga kenangan duka bila persahabatan kita diduga dengan rintangan masalah. Salah seorang ahli rumah kita buat hal.. kita semua hadapinya dengan tabah. Dan saat itu kewibawaan Aan sebagai ketua terserlah. Cayalah Aan huhuhu. Dan segala yang berlalu menjadi kenangan terindah buat diri ini. Hei korang kata nak buat reunion tahun 2005 ini! Tapi sedar tak dah nak masuk 2006 ini! Huhuhu! Rindu bangat sih!!

Rezeki TUHAN
Rezeki kalau bukan untuk kita usaha macam mana pun tentu tak akan dapat jua. Tapi Allah itu maha pemurah. Setiap insan ada sahaja rezekinya.Maka perlu sabar dan berusaha. Cayok! Cayok! Mak Cik Lina.

Detik 12 MALAM
Tahun baru.2006 menerjah. Cepat benar masa berlalu. Entah apa sumbangan diri ini terhadap Islam. Huhuhu. Sedih pula rasanya. Tahun ini saya still sambung azam saya setiap tahun. Nak jadi anak solehah dan Hamba ALLAH yang paling taat. Nak jadi lebih rajin menulis dan nak jadi insan yang berguna pada Agama dan bangsa. Lagi satu nak buang tabiat saya yang suka merajuk. Huhu saya memang kuat merajuk tapi rajuk saya bersebab. Selalunya dekat rumah, mak saya jangan haraplah dia bujuk saya kalau saya merajuk. Hehe ayah juga yang baik!Kalo saya merajuk masa kecil-kecil dulu sampai besar ini dialah yang pujuk. Hehehe luv u ayah! Mak pun luv gak. Huhuhu.

SMS brutal!
Kawan: Selamat tahun baru, yang berlaku biarkan berlaku so kita buka buku baru.
Saya: Tahun baru saya satu Muharam.
Kawan: Oh saya yang bodoh. Selamat tahun baru kelendar orang putih!!
Saya: He he he (saya yang nakal)

RENUNGAN buat saya 2day
Hassan Al-Banna berkata: Kemenangan & kejayaan hanya milik mereka yang sanggup berkorban, bersabar menanggung kesusahan dan kemiskinan.

Sesiapa yang menyangka ia akan mendapat syurga tanpa usaha, dia hanyalah berkhayal.Dan sesiapa yang menyangka dia akan mencapai syurga dgn hasil usahanya , dia sebenarnya seorang yang tidak mengingati Allah.
(Saidina Ali k.w).

No comments: