Sunday, February 12, 2006

Catatan Beku...

Salam. Catatan Yalin bermula setelah hampir beku beberapa hari beralih minggu.Di sebabkan kerja adalah hobi, baru saya perasan yang rupanya saya ini bekerja 7 hari seminggu. Huhu maka tiba-tiba datang ilham untuk saya membuat peraturan Home tuisyen bersama cikgu Yalin. Antaranya ialah:

1. Kelas tuisyen tidak akan diadakan pada cuti awam. Maka mana-mana pelajar yang kelasnya jatuh pada hari cuti awan, kelasnya tidak akan diganti. Contoh cuti awan, hari keputeraan Sultan Perak, Hari Wesak, Hari Raya Haji, Hari Raya Puasa (cuti dua hari), Maulidur Rasul, Tahun Baru Cina, dan sebagainya. Namun bayarannya penuh… (sama dengan pusat tuisyen yang lain). Hehehe…

2. Kelas ganti akan diadakan jika terdapat masalah/keuzuran pada diri saya atau pelajar yang terbabit. Tapi pastikan pelajar berkenaan memberitahu saya seawal mungkin jika mahu kelas hari itu dibatalkan. Jika saya telah sampai ke rumah mereka, tiba-tiba mereka meminta kelas dibatalkan. Saya tetap akan kenakan bayaran. Tapi jika masalah itu benar-benar tidak dapat dielakkan dan alasan itu boleh diterima bayaran tidak akan dikenakan.

3. Yuran, saya harap yuran dapat dilangsaikan pada akhir bulan atau dalam minggu pertama bulan baru. Jika benar-benar ada masalah saya boleh bertolak ansur dengan syarat saya diberitahu terlebih dahulu.

4. Sebarang teguran atau cadangan dari ibu bapa tentang cara pembelajaran/pengajaran saya boleh dibuat terus kepada saya. Atau hantar sahaja e-mail menerusi alamat nenek2000@hotmail.com atau fagerilallah@hotmail.com atau hubungi saya di talian 05-370####/ 012-#######

5. Saya akan berusaha memahamkan pelajar saya. Dan saya akan memberi ujian dan juga latihan kepada mereka. Sebarang perkembangan atau kemerosotan dalam pelajaran boleh dirujuk pada saya. Cuma apa yang ingin saya jelaskan, saya cuma mengajar dan cuba memahamkan mereka, segalanya bergantung pada usaha mereka sendiri

Hehehe… ok tak peraturan saya ini. Hidup perlu ada peraturan ya tak?

Aktiviti Yalin:

1. Minggu ini saya sibuk buat nota untuk students saya. Sambil itu saya curi-curi masa membuat cerpen dan menghabiskan buku yang saya beli.

2. Intro cerpen baru saya… heheheh ok tak?

Dia biasa sahaja di mataku

Walau secara diam dia menambah gelora di jiwaku

Dia sederhana sahaja di mataku

Namun kesederhanaanya mencuri tangkai hatiku

Dia bukan setampan mana

Tapi akhlaknya itu menarik perhatianku

Dia bukan jutawan

Tapi agamanya itu menarik seluruh impianku

Membina mahligai dengannya

Dia..dia yang membuat aku bahagia

Moga dia juga merasai apa yang aku rasa!

3. Baru saya perasan saya dah lama tak buat SAJEN dan PUISI… masa terlalu mencemburui saya, atau saya yang tak reti membahagikan masa. L

Eksperimentasi diri bermula (Pinjam ayat SHE) kuang kuang kuang!

InsanYalin | 2 Muharam 1427

Hidup Biar Ikhlas dan Berjasa

No comments: