Wednesday, February 22, 2006

KesilapanKu...

KESILAPAN YALIN
Dalam hidup ini kita tak dapat lari dari melakukan kesilapan. Memang salah saya. Buat sesuatu tak fikir masak-masak. Saya dah buat orang kecil hati .Melakukan sesuatu yang haq tapi tak betul cara.Saya dihimpit rasa bersalah yang teramat. Saya harap Puan Sofiah tidak kecil hati dengan saya. InsyaAllah saya janji saya tak buat lagi. Puan Sofiah majikan saya yang paling baik. Saya sebenarnya mencari keikhlasan dalam setiap perilaku saya. Dalam saya berusaha hendak mencari keikhlasan tanpa sedar saya menyakiti hati orang. InsyaAllah peristiwa ini saya jadikan pengajaran dan teladan dalam hidup saya. Maafkan saya. Maafkan saya.

SAYA YANG SERBA SALAH
Nany msg saya. Dia mengajar tuisyen sejam RM25 ringgit. Saya tumpang gembira buat dia sebab dia berada di Langkawi. Saya pula RM 30 per 4 jam untuk pelajar sekolah menengah 3 dan 4, RM25 per 4 jam bagi pelajar sekolah menengah 1,2 dan 3. RM 20 per 4 jam untuk pelajar sekolah rendah. Kalau dikira sejam saya dapat paling tinggi RM 7.50. Saya buat HomeTuisyen. Bila saya mengajar di pusat Tuisyen saya dapat RM16 sejam. Saya rasa betapa murahnya kadar bayaran yang saya kenakan. Saya mula rasa ralat mengajar dari rumah ke rumah. Patutkah saya bersuara? Saya takut sangat tindakan saya menaikan harga secara mendadak membuat banyak insan sakit hati. Apa yang patut saya buat? Perlukah saya jaga hati orang dengan melupakan kebajikan buat diri saya? Saya yang serba salah!!!!

Permataku Haziq
Haziq sudah pandai jalan dengan machonya. Dia dah masuk 9 bulan pada 17 haribulan ari itu. 9 bulan usianya tapi Haziq saya ini dah ada banyak gigi, dah pandai jalan, dah pandai segalanya. Comel sangat-sangat. Tapi dia tak reti merangkak. Hahaha itu yang buat saya tergelak. Kerenahnya mencuit hati saya. Saya suka usik dia. Kejar dia sampai dia lari kelam kabut dekat nenek dia yakni mak saya. Haziq.. haziq anak sedara mak uda ini memang comel. Nantilah saya letak gambar comel dia menghiasi blog saya.

Catatan InsanYalin.
Saya ponteng tuisyen hari ini. Entah mana slogan KERJA adalah HOBI itu saya cicirkan? Saya kena kutip balik… KERJA ITU HOBI!! MENULIS ITU KEMESTIAN!!!

No comments: