Sunday, April 16, 2006

ceriTa Yalin

Alhamdulillah. Orang kata rezeki itu dari ALLAH. Dan sememangnya benar dan teramat benar nyatanya. Syukur Ya Allah atas limpahan rezekiMu. Moga aku ini jadi hambaMu yang bersyukur. Ameen. Seperti biasa setiap hari Jumaat dan Sabtu Yalin mengajar di HG. Yalin suka mengajar di sana. Yalin suka dan sayang budak-budak itu. Setiap kali Yalin datang mengajar, mereka akan cium tangan Yalin. Sebagai balasan Yalin kucup pipi kiri dan kanan mereka. Yalin nak mereka tahu yang Yalin sayang mereka dan nak mereka berjaya. Yalin selalu share apa yang Yalin tulis dengan mereka. (Karya Yalin). Mereka baca semua cerpen Yalin. Yalin memang selalu minta pandangan mereka. Antara cerpen-cerpen Yalin yang mana yang mereka suka baca dan dengan senang hati mereka akan mengomen karya Yalin. Yalin terima seadannya.

Dulu Yalin pernah buat cerpen yang bertajuk Animo Seorang Guru. Cerpen itu Yalin tuju buat Akiey. Akiey dah kelaur dari HG dan kini dia anggap Yalin sebagai kakak dia dan Yalin anggap dia sebagai adik Yalin. Baru-baru ini Peja pula suruh Yalin buat cerpen cinta untuknya. Yalin senyum. Yalin janji nanti Yalin buat untuknya. Ika pula minta Yalin carikan untuknya doa untuk terang hati. InsyaAllah nanti cikgu bagi buat Ika.

Petang tadi Yalin dapat mesej dari seorang anak murid. Mesej dia berbunyi:- Cikgu, cerpen-cerpen cikgu ini best tapi saya tak suka . Ending dia tak syok la. Sedih ajer. Saya tergelak saya balas. Cinta tak semestinya bersatu. Tapi dia kata cerpen cinta cikgu semuanya tak bersatu. Saya senyum sendiri. Entahlah kenapa saya suka buat sad ending? Tit Tit . Datang lagi mesej darinya. Cikgu ini selalu gagal dalam cinta ke?Pasal itu kot tulis ttg cinta yang tak kesampaian.
Kuang kuang kuang . Sabarjelah budak tingkatan tiga sorang ini. Bila masa pula saya gagal dalam percintaan. Hampir suku abad saya tepis cinta cintun ini. Baru-baru ini jer saya baru nak belajar bercinta. Huhu saya gelak melihat reaksi pembaca cerpen saya.

Image hosting by Photobucket

P/s: Haziq saya semakin comel. Dia dah pandai sangat-sangat. Dialah penyeri hidup dan cinta saya. Cinta itu luas maknanya. Salam dari Yalin

1 comment:

nile said...

saya pun mengajar.. tapi student saya degil2... tak padan dengan tentera... hehehe,, tapi takpe la.. dah tanggungjawab kena hadapi... sib baik diorg tak tahu saya pun menulis..kot2 mintak bukan2 cam student yalin.. hehehehe