Saturday, April 22, 2006

Kancil Merah Yalin

Hari ini saya sungguh bersemangat nak pergi kerja. Pagi-pagi lagi saya dah bersiap. Pagi ini saya ada kelas dengan Hadri dan Faeiza. Pukul 11 nanti dengan Hanessha. Pukul dua nanti di Sekolah Henry Gurney. Petangnya pula dengan Alvin. Tapi yang bestnya kereta saya pagi ini tak boleh dihidupkan. Saya dah tergelak sorang-sorang. Saya lupa tutup lampu kereta semalam!!!! Pasti mak saya bising! Pasti nanti saya akan terlabel cuai kuasa sepuluh juta.

Saya masuk rumah balik dengan wajah yang tersengih-sengih. Heheh keta tak boleh start. Hari ini cuti!!!! Saya khabarkan pada emak. Nasib baik mak tak marah tapi mak cakap saya cuai. Mak dan Kak Ngah kemudiannya mengira kecuaian saya. Berapa kali saya terlupa tutup lampu kereta. Heheh saya gelak jelah. Kak Ngah yang kebetulan cuti hari ini tolong saya tengokkan kereta. Ceh macam pandai jer minah itu. Heheh. Saya pula sibuk hantar mesej untuk batalkan kelas hari ini. Tak pasal-pasal saya cuti hari ini.

Kak Ngah kemudian tefon husband dia. Kak Ngah kata keta itu kena tolak. Maka Kak Ngah, Kak Long dan saya menolak keta. Tak sangka keta itu bergerak , rasanya sebab saya yang terkuat antara mereka kut ( Heheh perasan sungguh!!).

Bunyi alarm membinggitkan deria dengar. Last-last sekali saya minta tolong orang di depan rumah. Lupa lak depan rumah ada bengkel kereta.

Kesimpulan daripada kisah ini dengan mengambil kata-kata nasihat dari ayah. “LAIN KALI BAWA JER KERETA ITU, TAK YAH TENGOK AIR BATERI, TAK YAH CHECK APA-APA.” Hehehe anaknda faham ayahda. Lain kali anakda janji tak buat lagi.

P/s: Maafkan cikgu hari ini yer. Kereta cikgu rosak nak buat cam mana. Tak per lain kali kita ganti. Oh ya saya tak pernah pandang rendah pada sesiapa. Buat adik saya itu, saya minta maaf kalau dia ada terasa dengan kata-kata saya. Saya tak maksudkannya. Peace kay.

No comments: