Wednesday, June 28, 2006

entah apa-apa entah

Hari ini dalam sejarah.

Bukan hari ini sebenarnya tapi semalam. Selasa, hari yang paling saya suka. (Sebenarnya saya sangat suka hari Jumaat, sebab saya lahir pad pagi Jumaat) . Hari Selasa adalah hari cuti saya. Maka hari itu saya buat janji temu dengan sahabat saya Apple. (Saya dah anggap dia sebagai sahabat saya. Apple saya sahabat kamukah? Soal saya sambil tersengih). Saya jumpa Apple pukul 5. Saya jumpanya dengan gembira. Saya dan Apple ada banyak persamaan. Yang lain adalah dia penulis tetap di Bs tapi saya penulis jalanan di BS freelancer. Hehehe. (layak ke saya nobat diri saya sendiri as freelancer di BS? Heheh ah! Lantaklah kih kih kih) Saya bertuah kenal dengan Apple. Saya tak sangka rupanya Apple adalah rakan sekolah saya. Kami pernah belajar di satu sekolah dulu. Hehehe . Betapa kecilnya dunia. Seperti biasa memang saya teruja bila mengetahui dia juga berasal dari Batu Gajah!! Ternyata kami memang ada jodoh. Kepada peminat-peminat Apple . Jangan jelous sebab saya dah jumpa Apple dan Apple dah jumpa saya. Akibat terlalu asyik berjumpa Apple. Dan bahan manfaatnya butir bicara kita orang. Saya terlupa. Rupanya malam itu saya ada kelas ganti di pusat tuisyen. Kak Shima miscall saya sampai lima kali. Dia akhirnya meninggalkan satu pesanan ringkas buat saya. Alamak saya terlupa!! Hampir 45 minit juga saya terlewat. Dan saya pecut dengan lajunya. Betapa kelam kabutnya saya tika itu hanya tuhan yang tahu. Apple awak tahu tak? Kita gelak sorang-sorang bila habis mengajar malam tadi. Ya Allh perlupanya mak cik Lina nih!!

ADIK MUJAHIDAH. Adik untuk adik masih ada cinta. Kakakmu ini tidak pernah melupakanmu. Callah akak. Akak sesekali tidak pernah lupakan adik. Dari kejauhan akak doakan agar adik bahagia. Adik akak tak tahu kuatnya merajuk akak kini menempiasi hidupmu. Kau memang adik yang baik. Lantaran afalnya kakakmu ini menjadi sebahagian darimu. Adik love u. Kerana kau masih adikku. Ingat tu tak ada hilang-hilangnya. Selamanya Kak Lina ini kakak adik tau!

ADIK DIYA kerana DIYA cintaku berputik. Kerana Diya kusambut huluran cinta itu. Adik Tahniah! Moga adik berjaya dalam arena penulisan. Tak lama lagi terhasilnya novel cintanya. Adik cayalah! Akak pasti akan paksa budak pemalu itu beli novel cinta adik. Hehe

ADIK HISHAM n ZUBIR. Moga kejayaan menyinari kedua adikku ini. Hisham kau tak ada kerja ke asyik benar minta Kak Lin top up kan kau? Moga kau cepat habis belajar dan tiba giliran Kak Lin pula untuk kau top upkan yer. Heheh. Zubir moga kemalasanmu hilang berganti dengan kerajinan. Pelik Kak Lin., Kak Lin punya rajin tapi apasal adik bongsu ini jadi pemalas. Di sebabkan kau malas. Maka Kak Lin tak benarkan kau bersahabat dengan PAC, walau kau minat sangat kat budak kecik tu. Sorry PAC, risau kau ajar adik akak yang bukan-bukan. Heheh.

Hari ini memang dalam sejarah. Sedang asyik saya menulis tentang catatan ini dalam pukul 5 tadi. Tiba-tiba dapat panggilan dari Puan Shela. Kih Kih Kih saya ada kelas ganti hari ini di pusat tuisyen SCI DEDIKASI. Ya ALLAH kenapa dengan saya? Patutnya hari ini saya buat KIMIA 2 jam dengan mereka tapi jadi sejam. YA ALLAH mungkin ini ingatan dari-Mu buatku. Semoga aku jadi hamba yang tak sering lupa dan leka. Ameen.

SENGET. Mamat ni memang senget.Lama dia menyepi alih-alih dia kata dia sangat sayang saya dan nak ajak saya kahwin dengan dia. Saya tak pernah jumpa dia.Bercakap di telefon pun tak pernah. Dia pun tak pernah jumpa saya . Dia hanya tahu saya menulis cerpen di BS.Tapi yang peliknya dia boleh kata saya ni jodoh dia. Huhu. Dia nak kumpul duit dulu. Bila dah cukup dia nak terus nikah dengan saya. Ya ALLAH ini cinta apa ini? Boleh pula tumbuh cam tu. Pelik.

Salam dari Yalin
P/s: Catatan ini diakui tidak langsung mempunyai Ilmu. Maka fikirkan banyak kali untuk membacanya. Kecuali buat insan-insan namanya disebut. Anda wajib membacanya. Ikhlas dari Yalin.

1 comment:

applephye said...

..sudah lama nak bgtau,yg kamu juga sudh saya anggap sahabat :)..