Thursday, June 22, 2006

Suka, SAyang dan CINTa

SUKA, SAYANG dan CINTA

Kerana cinta pada Allah, kerana Ukhwah kita bersama. Ungkapan yang sering kita laungkan dalam jemaah. Kita tu siapa ek? (Budak-budak KBMUPM jemaah kitalah hehe alamak rindu kat korang semua. Betapa rindu ini telah melangkaui jendela hati yang telah mati ini) Jangan risau. Mati hati ini bukan dalam membuat perkara yang baik. InsyaAllah hati ini masih cintakan kebaikkan. Masih bersalut iman walau tak banyak. Tapi imankan ada naik dan turunnya. Ada pasang dan surutnya. Ingat dulu.. kita selalu bertanya ‘Apa khabar iman kita hari ni?’ Yer, moga iman kita dari hari demi hari makin bertambah. Ameen.

Suka, sayang dan cinta. Semua itu adalah perkataan yang berbeza. Suka tak semestinya cinta. Suka tak semestinya kita sayang. Tapi kalau ianya cinta. Ia meliputi rasa sayang, suka, kasih dan yang sewaktu dengannya. Pada saya suka tak bermakna cinta. Kalau orang suka pada saya, tidak semestinya dia ingin hidup bersama saya. Mungkin dia suka melihat cara saya. Suka apabila melihat saya menolongnya atau mungkin suka melihat saya diperbodohkannya.Itu kemungkinan! Banyak kemungkinan dengan perkataan suka ini. Tapi cinta… entahlah ia sesuatu yang sukar diterjemahkan. Kita akan benar-benar jatuh cinta apabila kita tak tahu menerangkan sebab mengapa kita mencintai dia.Sungguh saya tak tahu kenapa saya sangat suka dan cinta pada katak dan benci sangat pada cicak? Heheheh

Persoalan? Adakah anda kini jatuh cinta? Kalau ya kenapa dan bagaimana anda boleh jatuh cinta?

Ya saya kini sedang bercinta. Jatuh cinta dalam dunia penulisan dan yang saya lelah mencari sebab kenapa saya mencintai bidang penulisan ini.

Maka kesimpulannya cinta saya pada bidang penulisan adalah benar. Hehehe. Entah apalah yang saya merepek siang-siang buta ni? Saya sebenarnya tengah mencari idea. Mencari idea dalam melakarkan sesuatu. Dan anda adalah mangsanya kerana terpaksa membaca tulisan saya yang mengarut ini. Salam. Dan pesan saya jangan ada benci. Wasalam

1 comment:

Naim said...

Yalin, jgn jadi futhur (tercicir) dr gerakan jamaah. Istiqamah sentiasa. ya?