Thursday, September 21, 2006

RAMADAN

1.BUAT SANG PENGEMIS CINTA.

Jangan kau mengemis cinta lara
Rafakkan cinta itu ke langit tujuh
Dakap erat cinta dari langit
Yang bisa menganugerahkan cinta seisi buana

Ramadan menyusul
Biar cinta itu juga mekar
Moga keberkatan menjanjikan
Kebahagian menyentuh
Andai ditakdirkan kita bersatu
Cinta ini kujanjikan setia
Hanya buatmu wahai kekasih

Tapi jika cinta itu gugur
Syukran kerana pernah
Menyayangi diri ini
Dan mengajarku erti rindu
Kau bukan pengemis
Tapi insan dermawan
Yang terlalu ingin menderma cintamu

Dari Al-insanYalin untuk Al-razi


2.RAMADAN
Alhamdulillah Yalin masih dalam nikmat nyawa lagi. Syukur pada Allah. Tak lama lagi Ramadan bisa menjelma. Alhamdulillah masih ada nikmat nyawa untuk menyambut Ramadan untuk kali ini. Hari ini kelas start pukul 2. Malam ini merupakan kelas terakhir Yalin di Pusat Tuisyen di Taman Saujana. Yahoo! Malam Ramadan ini insyaAllah Yalin pastikan tak ada kelas tuisyen. Budak-budak dah nak dekat periksa. Yang UPSR Yalin tidak kisah sebab dah lepas. PMR ini, moga anak-anak murid Yalin di SEK HG dan yang di Pusat Tuisyen SCI Dedikasi itu buat yang terbaik untuk PMR kali ini. Cikgu yakin korang semua boleh jika korang lenyapkan rasa malas dalam diri korang itu. Caiyok! Caiyok!
Minta maaf juga sebab cikgu selalu membebel suruh korang baca buku. Cikgu memang cuka membebel kalau korang nak tahu. Haha bebelan yang mungkin buat korang benci. Tapi cikgu tahu korang sayang cikgukan? Hahaha.
Untuk bebudak SPM juga buat yang terbaik. Cikgu doakan buat korang agar berjaya dunia dan akhirat. Ameen. Pastikan KIMIA dan BIOLOGI dapat A ya. Tapi jangan dua subjeck tu jer semua sekali biar dapat A. Caiyok! Caiyok!
Buat adikku HISHAM n ZUBIR. Jangan malas-malas. Hisham moga tamat pengajian di UM dan jadi cikgu yang baik. Zubir jangan nakal-nakal sangat. Rajin sikit diri itu untuk belajar. Kak Lin belasah kau baru kau tahu yer! Hehe cam kuat jer kakak kau ini.
3.HAZIQ
Dulu kini dan selamanya Mak Uda sayang HAZIQ. Makin comel intan Mak Uda ini. Semua dia dah pandai. Hahaha. Love u baby. Nanti Mak Uda scan gambar Haziq jadi penyeri kat blog Mak Uda yer. Oh yer Haziq bakal dapat adik baru heheh, ini bermakna Yalin bakal dipanggil Mak Uda lagi oleh insane yang baru. Bestnya!


4.KALAU tak salah Yalin ada orang tanya Yalin belajar kat Kolej Taj tahun bila? Emm lepas SPM. Yalin masuk sana setelah dapat MATRIK under KPM di Kolej Taj, Trolak Country Resort tahun 1999. Setahun setengah Yalin kat sana ambil Sains Hayat.

5.OH YA! Jangan lupa beli BS 106 ada cerpen FATHIAH AMYSYAR. Lepaskan Dukamu ii. Yalin suka baca cerpen dia. Hei awak jangan lupa menulis lagi cerpen awak ini best! Sungguh! Tak benar Yalin tak kata.

6.BUAT APPLE n NILE. Hang pa berdua ada interview hari ini kan? Moga berjaya yer. Ameen.Ameen.Ameen. Nile jangan takut sangat. Minum air kopi. Apple punya petua tukan di samping baca bismillah 21 kali. Moga sahabatku ini berjaya.

Catatan TAMAT.

No comments: