Friday, October 20, 2006

BAHANG LEBARAN

PUISI BAHANG LEBARAN

Terhidu haruman lembaran
Bertamu menganti Ramadan
Bertalun takbir kemenangan
Mengisi segenap buana

Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar
Laungan kebesaran itu
Menitip keinsafan
Membuka satu persatu naifku
Terbenam aku kekerdilan

Sekali lagi
Aku mabuk dalam khamar keasyikkan
Menghayati kemerduan
Memuji Tuhan
Allah ya Rahman
Allah ya Rahim.

INSANYALIN

p/s: Saya dah terlampau banyak buat cerpen. sebulan saya rehat dari membuat cerpen cinta. Mencari kelainan dalam berkarya mungkin kisah cinta saya sama sahaja. Jadi tunggu karya kelainanku tentang cinta hahaha. (gelak jahat0

Oh ya sempena lebaran yang akan menjelma tak lama lagi. yalin menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf pada sesiapa yang terasa dirinya telah disakitkan oleh yalin. Minta maaf bukan sengaja. saya insan lemah yang tidak lari dari dosa. maka ceria-ceriakan diri anda sempena ramadan ini. Yalin nak duit raya boleh?

syukran buat SANG HENSEM, MYRA kiut, AKMA, LOBAM ( TAHNIAH karya di BS 108),Adik Nissa, Pu3, Adik Gild dan semua yang melawat blog Yalin. Salam lebaran buat semua. Yok main bunga api!!!

No comments: