Monday, December 25, 2006

brutal in iman

Kalau mencintai luahkan...

saya tergelak. Bila saya berbicara tentang cinta.Tiba-tiba kotak komen yang selalunya kosong ini terisi. nampak sangat cinta itu sesuatu yang menarik dan mampu mengujakan setiap insan.saat saya menulis catatan ini. Hati saya dalam dengungan bersyukur. dalam lantunan gembira dan sedikit sayu.

entah mengapa suka rasanya untuk saya menalunkan bahagia di hati ini. Saya benar-benar bahagia bila mengetahui suatu masa dulu cinta yang saya damba itu bersambut. Suatu masa dulu insan yang saya sayang itu rupanya dalam diam turut menyimpan rasa pada saya. Alhamdulillah bukankah itu satu nikmat buat saya.Walau segalanya telah terlambat tapi saya gembira mengetahui bahawa satu masa dulu hatinya dan cintanya pernah jadi milik saya tanpa saya mengetahuinya.

lain kali pesan saya jika kita menyintai seseorang luahkan sahaja. Jika dapat orang beku dan kaku seperti saya. sampai bila pun saya tidak mengetahui yang ada orang yangcinta saya.betahun saya simpan rasa ini. Menyesal saya menolak perkenalan yang dihulurkan. Menyesal saya hanya menyatakan 'kita hanya sahabat di alam maya' walau dalam hati saya dulu pernah inginkan agar persahabatan maya itu beralih nyata.tapi kini yang pasti dah jadi nyata pun. sebagai adik kakak walau umur kami sebaya.

saya sedih benar-benar semalam. Sangat sedih bila dia menyatakan segala. Tapi saya gembira juga. sekurang-kurangnya saya tahu dia pernah sayang n cinta saya. ha ha ha.

Itu kisah lama. Kisah lama yang baru saya tahu semalam. Mungkin tidak ada jodoh kami. Dia pun bakal nak jadi suami orang dalam masa terdekat ini. Saya doa dan sentiasa berdoa agar dia bahagia. Pengharapan ini adalah benar. tanpa secalit yang tidak benar.

Kisah cinta ini benar-benar bodoh bukan. Dan perasaan yang menutup rasa cinta itu juga bodoh. Kenapalah ditolaknya cinta itu sedang memang dia mengharap cinta itu miliknya. Sekali lagi pasrah. Pasrah pada ketentuannya. Jangan sedih putri_katak. yang berlalu itu udah-udah ler.Mungkin ada yang terbaik buatmu nanti. Mungkin kasih seorang adik kakak lebih bermakna buat kau dan juga dirinya.

Dengar Dr cinta ini berpesan. Cinta itu tidak semestinya bersatu. Kisah cintamu ini kisah cinta yang terhebat. Penuh dengan kesenian melampau. Kelewatan menyatakan rasa hati itu seni. Memendam rasa sampai bertahun itu juga seni. dan mungkin menghadiri majlis perkahwinannya itu juga satu cabang seni yang terindah.Hei putri_katak, kisah cintamu ini kisah cinta orang dewasa. Cinta yang hanya berakhir dengan kebahagian hanya cerita cinta budak-budak. kau harus bangga kerna pernah melalui kisah percintaan yang unik ini.

Buat dia, jangan risau yer. Kita ok jer. insan bernama yalin ini tidak akan musnah sebab cinta. Syukran sebab cerita sekurang-kurangnya kisah itu buat putri_katak ini melompat suka. Syukran sebab menyinta walau cinta itu telah terpadam dan kau bakal menjadi suami orang. wahai adik percayalah benjana Ilahi ini sangat indah.Mengenalimu itu sudah satu nikmat.Bersahabat denganmu juga nikmat.Berkongsi masalah denganmu juga nikmat dan membongkar rasa yang tertanam bertahun itu juga nikmat walau ada secalit kesal dalam hati kita.

moga jadi suami yang baik. Moga bahagia hingga akhir hayat. Kenang daku sebagai kakak terbaikmu. Hei yalin budak brutal in iman. segala cabaran dia hadapi dgn senang dan tenang. Dia budak selamber. Dia tak akan rasa apa-apa. salam brutal in iman..

maka carilah iman itu mengisi dadamu
haha poyo jer aku ni.
putri_kataknay.
saat dan detik ini.

3 comments:

jidah said...

hahah..
patotla... tgh bercinta rupanya waktu tu... patot jiwang sakan.. hehehe..

len kali jumpa putra katak len trus lompat ucap 'cinta' tau.. jgn lompat terjun dlm air.. ngeh ngeh ngeh... :p

kdg, cinta bukan utk dimiliki.huhu
:D

diya said...

hurm.. mendalam la akak sayang entry kali ni...

Kelu,kaku dan bisu... kadangkala disebabkan keegoan hati utk mengakui rasa yang ada di jiwa. Susah juga ya kak...

But at least, akak pernah memiliki cinta itu di bawah sedar.. biarpun cinta itu di bersatu.

Moga bertemu dengan cinta yang sebenar-benarnya cinta, cinta yang lahir bukan daripada kasihan dan simpati..

Tapi bertemu cinta yang lahir dari hati...

applephye said...

..cinta itu doa dan keihlasan..

..saya dapt rasakan kesedihan sahabat saya kali ini.jgn bersedih yer..

..semua yang terbaik saja buat awak..