Saturday, January 06, 2007

Bicara jiwa hehe

Mana satu yang harus saya pilih?

1.Pusat Tuisyen.

Alhamdulillah permulaan tahun 2007 ini memberi sesuatu yang baik untuk saya. InsyaAllah saya akan mengajar subjek sains dan matematik dari sekolah rendah hingga sekolah menengah. Alhamdulillah. Pastu ada juga pelajar tingkatan 6 dalam sembilan orang nak belajar kimia dengan saya. Kimia Fizik, Kimia Organik dan Kimia Inorganik!

Pusat tuisyen di Taman Saujana juga panggil saya mengajar pertengahan bulan satu ini.

Sekolah Henry Gurney (W) belum panggil saya lagi. Saya tunggu mereka panggil saya.. saya sangat suka mengajar di sini!

Home Tuisyen saya pula. Ada seorang pelajar tingkatan 5 nak belajar Bio dan Kimia dengan saya. Hari-hari dua jam. Dapatlah saya dalam RM 896 kalau penuh kelasnya nanti dalam sebulan.

2.Rancangan saya tahun ini!
Nak bantu kawan saya tanam cendawan.. Nak berhijrah ke Selangor. Tengok cara dia buat bisnes then nanti saya nak buat bangsal Cendawan di belakang rumah saya pula. Saya mana boleh jauh dari perak lama-lama. Nanti saya gersang. He he he

Saya nak jadi petani dan penulis. Nanti sambil-sambil tanam cendawan saya boleh berkarya. Tapi kena beli lap toplah. Uiks, entah bila nak tercapai.

Selain tanam cendawan. Saya ingat nak buat part time juga kat sana. Jadi cikgu tuisyen ke? Alamak 8/1/2007 ni nanti saya kena bagi keputusan muktamad pada dia. Nak pergi ke tak yer?

Boleh ke saya hidup jauh dengan mak, haziq dan pc saya ni?

Huhu saya dalam dilema..

No comments: