Wednesday, February 28, 2007

Lama tapi Baru...

Dah lama tapi baru nak letak hehehe

Cantik ( Di sebalik Malam)

Semua orang memang mahu kelihatan cantik. Fitrah alam, tapi cantik itu berlainan di setiap mata yang memandang. Barangkali A, B dan C menganggap kita biasa sahaja. Tapi L menyatakan kita sangat menawan. Mungkin L menganggap kita istimewa tapi A, B dan C tidak. Itulah yang dinamakan kehidupan dan kebijaksanaan DIA yang menciptakan. Tapi, kalau ada orang yang ingin semua orang memandang dia cantik, itu bermakna dia tamak! Andai semua orang memandangnya cantik lantaran akhlak yang tersemat pada dirinya, maka selayaknya itu dia dapat. Tapi jika orang melihat dia cantik lantaran susuk patung, emas, beras atau ayat yang dipakainya. Maka terimalah azab atas kecantikan yang kau minta tidak bertempat itu.

Cantik ibarat merak, hanya menongkat megah sedangkan dagingnya tiada siapa yang makan pun. Cantik biarlah hanya untuk suami. Andai kecantikan dijaga untuk menambat hati insan lain atau untuk meluruhkan hati mak datin demi kemewahan hidup hanya di dunia… hahaha kalian memang seorang yang berfikiran panjang. Panjang berjela-jela sampai tak jumpa pengakhiran hidup itu hanya dua yakni syurga dan neraka. Jangan terlalu berlencong-lencong. Pulanglah. Berkali ku tegaskan TUHAN itu maha kasihNya luas cintaNya. Pulanglah. Jangan main dengan api lagi, takut kau yang hangus terbakar dijilat api.

Wahai gigolo yang takut lenyap kemewahan hidupmu, insaflah, berzina itu haram. Tambah dengan isteri orang. Baik kau kahwin jer dengan mak datin tu kalau dia janda. Kalau dia bukan janda , kau cubalah tackle anak orang berada dan kahwin. Bukan apa, takut makin banyak bencana yang menimpa lantaran kemungkaran demi kemungkaran yang kita lakukan tanpa segan silu. Malulah, kemungkaran yang kau lakukan itu di atas bumiNya. Barangkali kau boleh cari space lain untuk bermaksiat!

Ya Allah, aku bersyukur dengan kesempurnaan anggota tubuhku. Alhamdulillah dua telinga, sepasang mata, seulas bibir, hidung dan segalanya buatku sempurna tanpa cacat celanya. Itu kecantikan darimu…Alhamdulillah. Aku bersyukur!!!! Moga Kau lindungi kami dari segala maksiat dan bencana. Amin.

  • Bila Putri Berbicara
  • Saturday, February 24, 2007

    Salam penuh kasih sayang

    Salam heheh
    Syukran buat Jidah sebab datang lawat Kak Yalin di BG. Betul tak yang akak kata BG tu indah dan permai. Walaupun akak tak tahu banyak jalan kat sini, tapi ok apa sebab setiap tempat yang akak lalu kat sini menjanjikan keindahan dan kedamaian buat akak. Hahaha.

    Adik moga datang lagi ek? Jangan serik datang ke teratak yang sederhana ni. Bayak Kak Nile pula. Jangan duk datang sorang-sorang. Oh ya syukran dengan lagu2 yang penuh dalam pc akak tu. Best betul. heheh. Syukran juga dengan buku tu, hahah, sangat menyukainya. Akan kusimpan sebagai kenangan dari insan yang bernama Jidah.

    Adik Mujahidah, entah bila pula dia nak sampai Batu Gajah. Silalah datang ke Batu Gajah. Batu gajah ini tempat yang best!! Kalau tak caya tanya JIDAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH, dia tak nak balik ari tu. Hahaha

    Salam n Wasalam.

    Friday, February 16, 2007

    Syukur padaNya

    Salam buat semua. Dah lama rasanya tidak mencoret sepatah dua kata di sini.Haha keripuhan sekali lagi menghimpitku.Komputer pula rosak, entah kenapa nak connect internet tak boleh. Jadual waktu pula kian padat. Sibuk dengan mengajar di sekolah pada sebelah pagi dan petangnya sibuk dengan kelas tuisyen. Tapi disebabkan kerja itu hobi, maka rela jer.

    Best juga bila sibuk ni. Alhamdulillah rezeki dari Allah juga melimpah. Syukran buat TUHANKU.

    Moga segalanya berjalan lancar buatku. Doakan buatku kalian. Salam buat semua. Oh ya, cerpenku di BS 115 jangan lupa beli...hahaha.

    oklah.. salam kemaafan n wasalam.

    Sunday, February 04, 2007

    brutal in iman

    Salam buat semua...alamak dah ada BS 115 lah. Cepat benar..salam juga buat cikgu kaunseling yang melawatku..adik Sal, apa khabar? Kak lina kat sini sihat sokmo..cuma makain sibuk..

    alhamdulillah isnin ni dah jadi guru ganti kat Hg. Kesibukan makin menghimpit..tapi tak pa..muda2 kena kerja kuat tuk kumpul duit. Adik Sal, kenangan di DN sentiasa dalam ingatan. Tak pernah luput walau sekali.. sayang korang semua ya.

    Sepi lagi..bukan sepi untuk lenyap..tapi demi kerja dan tanggungjawab. Nanti sokmo muncul orang tak rindu..hahaha. Salam n wasalam.