Saturday, March 31, 2007

Akhirnya.....

Hassan Al-Banna berkata: Kemenangan & kejayaan hanya milik mereka yang sanggup berkorban, bersabar menanggung kesusahan dan kemiskinan.

Akhirnya..boleh pun saya buka blod saya ni. Syukran Cik Du sebab beri panduan. Saya rindu dengan blog biru saya ni. Hilang kebrutalan bila tak dapat mencoret sesuatu di sini.

Pelik saya ni, bila dah boleh menulis.Tiba-tiba hati kaku untuk berbicara. Bila ada kesempatan tiba-tiba mulut bisu meluah kata. Entah apa yang nak saya tuliskan di sini. Mungkin saya akan berehat lagi selama seminggu atau lebih. Barangkali ya kut.

Alhamdulillah, saya akan ke Taiping nanti. Mengajar di sana. Rancangan awal dulu hendak ke KL untuk menanam cendawan. Heheh bejana Ilahi, DIA yang lebih tahu apa yang terbaik buat hambaNya. Nile, insyaAllah, saya kumpul material dulu. nanti kita boleh usahakan sama2 impian kita. Awak start dulu yer. Nanti saya menyusul. Kalau bela lintah pun best gak..nampak cam tak susah. Nampak jelah.. hehehe

Hei kawan-kawan, doakan saya nanti. Buat Yamie, saya rindu bangat kat awak. Moga satu hari nanti kita akan berjumpa lagi. Saya doa kesejahteraan awak jangan lupa saya yer.

Buat Adik Muslimin, syukran atas kerajinan adik mengunjungi blog akak di esasterawan.com. Adik memang rajin lawat akak. Terharu pula. Oh ya, kak uda doakan agar segala yang terbaik buat adik.

Buat Du, jaga hatimu. Jangan biar ia kecewa. Kau bisa menemu cahaya. jangan tutup cahaya yang cuba hadir dalam hidupmu. Sesekali berdua itu indah. Bersendirian seringkali juga indah. Tapi jangan berdua dalam keadaan yang hadirnya makhluk laknat yak ke tiga sudah... Jaga diri hiasi peribadi, kata yang kau selalu ungkap itu akan saya ingat bila-bila. Du, awak mmg sahabat yang baik.

Buat Jidah, adik yang rajin mesej n apa2 jelah. Maaf ya, kadang2 tak sempat nak balas mesej adik. Bukan apa sajer nak bagi adik rindu... heheh

Buat adik MUJAHIDAH, lamanya menyepi, sis rindu adiklah...

Buat Budak 2008, saya sayang awak dan doakan awak sihat sayang.

Buat najm, bintang saya yang perahsia. Syukran sebab jadi sahabat saya yang baik. Saya juga sayang awak najm. Jangan berhenti sayang saya ya. Moga kita dapat jadi sahabat selamanya. Suka kenal awak.. hei bila nak bagitahu, dapat no saya dari siapa ha? najm, najm perahsia sungguh!

Buat Brad, doakan yang terbaik buat saya ya. Senyuman buat Brad.

Buat Rhea, entah bila kita nak jumpa lagi. Saya doa yang terbaik buat awak Rhea. Doakan saya juga ya.

Buat Adik Qal, adik yang tak pernah habis dengan masalah cintanya. Qal kadang2 akak tergelak dengan adik. Cinta sentiasa mengepungimu ya.. hehehehe

Buat Diya, moga segala yang kita plan nanti berjaya ya. Akak tunggu Diya nanti.. Jangan lupa mesej akak

Buat budak forumer BS, moga gath 1 april nanti berjalan lancar yer. makan jangan lupa yalin..heheh

Buat diriku sendiri, moga jadi cikgu yang baik.. ingat kata brad, jangan nak berkepit dengan mak jer.. sesekali perlu jauh juga.

salam buat semua. Salam kemaafan dari Yalin.

Monday, March 12, 2007

Yahooo!!!
Cuti sekolah yang bermula...

Yahoo, alhamdullilah cuti sekolah pun bermula. Peranan guru ganti pun sudah selesai. Insyaallah, akan kembali ke Henry Gurney lagi sebagai guru tambahan. Yakni guru dari luar yang mengajar mereka matematik dan sains.

Malam Jumaat yang lalu, saya sekeluarga telah pergi ke Alor Setar, Kedah. Sepupu saya kahwin. Tapi malam itu jem teruk sangat. Hampir dua jam kami terkandas. Menurut abang ipar sebentar sahaja lagi kami akan melalui terowong. Tapi yang peliknya lepas itu jalan jem teruk. Sampai abang ipar saya boleh keluar dari kereta dan bersembang dengan acu yang turut menyertai konvoi kami ke Alor Setar.

Gelisah juga saya, dalam hati berkata dan tertanya, teruk sangat ke accident yang berlaku. Kereta polis dan bomba tak putus-putus datang . Rupanya ada sebuah bas yang masuk jurang. Itu pun saya tahu selepas surat khabar menceritakan. Ngeri pula rasanya. Kami sampai di Alor Setar pukul 2 pagi, lantaran jem yang teruk itu.

Bercerita tentang majlis perkahwinan, alhamdulillah, sepupu saya itu selamat di kahwinkan. Sepupu saya itu sebaya dengan saya. Maka tidak pasal-pasal pak cik dan mak cik saya bertanya tentang saya. Cis, malas tul nak bersoal jawab tentang perkara ini. Bagi saya kalau ada seru nanti saya kahwinlah. Saya pun belum masuk 26 lagi. Mak pula cakap, kerja dulu baru kahwin. Takut sangat saya kahwin, mak ..mak..kadangkala tergelak dengan afalnya mak saya. Agaknya dia ingat kalau saya kahwin, saya tak hiraukan dia lagi.

Cuti ini banyak yang saya rancangkan. 17 hari bulan ini ada program motivasi di tempat tuisyen saya. Saya tengah buat persedian untuk itu. Doakan agar segalanya berjalan lancar. Dan selesai nanti, akan saya ceritakan apa yang berlaku.

Penulisan skrip komik saya tinggal lagi 2 episod. Saya kena habiskan segera. Cerpen saya juga tak siap-siap lagi. Banyak yang perlu saya buat. Moga segala urusan saya dipermudahkan Allah. Ya Allah, betapa saya bersyukur menjadi umat muhamad saw dan seseorang yang dilahirkan dalam Islam. Alhamdulillah….

Buat BUDAK 2008, cepatlah edit cerpen saya itu….kalau salah eja tolong betulkan ya. Heheheh

p/s: Brad syukran yer..

Monday, March 05, 2007

pena yang menari

[testing: cik yalin... buleh jer buat posting dan edit dekat sini... takde apa masalah pun...]

Sunday, March 04, 2007

Buat APPLE

Selamat hari lahir buat sahabatku Apple. Semoga kebahagian itu selamanya milikmu. walau kita jauh, dijihatkan oleh Laut Cina Selatan, tapi titipan doa buatmu pasti ada. Moga bahagia sokmo. Jadi cikgu yang baik kat sabah tu yer... hehe



Photobucket - Video and Image Hosting

Kenangan terindah bersamamu sahabat. Pastinya hati ini gembira bersama kalian. Moga ukhwah kita berpanjangan. Oh ya buat adik Jidah yang juga menyambut hari lahir pada 1 Mac, moga berbahagia dan berjumpa cintamu. Kih Kih Kih.

salam n wasalam.