Thursday, August 29, 2013

bodoh!

saya tak pernah terfikir yang saya akan membesarkan anak-anak saya sendiri. saya tak pernah terfikir saya akan berjauhan dengan suami sampai bertahun-tahun. jujur saya katakan saya akan rasa sedih dan tertekan melihat anak-anak saya bagai kurang kasih sayang.

saya akan rasa sangat sedih dan sedih dan sedih bila melihat anak saya tertidur tanpa sempat saya memenuhi manjanya yang sarat. jujur saya rasa amat bersalah dan menyesal kerana menasihatinya seolah-olah dia seperti anak dewasa. saya berasa saya seakan orang bodoh yqng mengharapkan anak tiga tahun itu menjaga dan melihat adiknya untuk saya memenuhi keperluan saya untuk ke tandas atau sebagainya.

saya juga merasakan saya memang insan yang bodoh apabila sedikit marah kepada anak tiga tahun itu jika adiknya mengalami kesakitan.

saya memang ummi yang sangat bodoh! saya berasa sangat hodoh apabila tidak meminta pd Allah sebaliknya sering mengharapkan seseorang menolong saya. Saya harap Allah hadiahkan saya kekuatan, kesungguhan, kesabaran, ketaatan, kecukupan, ketaqwaan dan kebahagiaan dalam hidup saya. Jauhkan saya dari sifat dan perasaan jahat . jauhkan saya dan anak-anak saya juga dari gangguan syaitan.

saya bangga menjadi ummi iman dan faqeha. iman kini telah mula menghafal surah al ikhlas, an nas, al fatehah dan ayat kursi selain rajin bersolat. faqeha juga pandai menundukkan dahinya di dada tikar sejadah jika diajak bersolat.... kalian amat mengkagumkan.

No comments: