Thursday, October 20, 2005

Buat Simple Tapi Menarik!!!

Buat Simple tapi Tetap Menarik.
Saya belajar sesuatu semalam. Hanya kerana perkataan dasawarsa saya telah digelak padu oleh sifu saya. Dia suruh saya menjadi diri saya sendiri jangan ikut sangat apa yang orang lain buat! Buat apa yang kita tahu! Simple tapi tetap menarik!!

Simple tetapi Tetap Menarik!! Saya cuba meladeni dan memahamkan maksudnya. Betul juga katanya takut nanti perkataan bombastic yang cuba saya target itu bertukar menjadi plastik jika penggunaannya tidak tepat. Ahaks!! Syukran sifu saya bukan penulis saduran. Saya juga bukan penulis jelmaan mana-mana penulis mapan. Saya hanya ingin menjadi diri saya sendiri dan matang dengan hasil karya mereka bukan dengan ‘style’ mereka!

Maka saya ciptakan sebuah sarjen yang bertajuk ‘Hanya kerana KD’

Dasawarsa itu apa?
Saya send ke Sastera.

Sepi.

Dasawarsa itu apa?
Saya send ke Sifu

Kekekeke
Ada kamus dewan ke tak ini?
Soalan dijawab dengan soalan

Kerana Dasawarsa saya digelak sifu
Jgn guna perkataan bombastik
Takut jadi plastik
Kalau salah tempatnya nanti
Jangan ikut sangat apa orang lain buat
Buat apa yang kita tahu
Simple tapi menarik!

Kerana tiada KD (Kamus Dewan)
Kerana ‘Dasawarsa’
Saya meladeni
Cuba mengunyahi
Makna tersirat disebalik
Simple tapi menarik!
Syukran sifu !!

insanYalin 18/10/2005

No comments: