Sunday, July 25, 2021

Puisi Untuk Pemilik nyawa dan rohku

Setiap yang ada padaku milikMu
Segala disekelilingku dibawah takbirMu
Setiap nadi berdegup dalam izinMu
Setiap lagu kehidupan dalam rancanganMu
Setiap yang berlaku dalam pengetahuanMu
Seluruh alam ini dalam kekuasaMu

Aku tiada daya
Aku tiada upaya
Aku tiada apa-apa
setiap tahuku dalam pengetahuanMu
setiap nafasku dalam kasih sayangMu
setiap fikirku tiada yang tidak dapat Kau tembusi
setiap niatku Kau yang lebih dulu mengetahui
setiap  akal jahat dan baikku kau lebih tahu
Kau yang memegang hati-hati ini

Bantulah kami sentiasa mengingatiMu
Bantulah kami mensyukuri NikmatMu
Bantulah kami dalam membaiki ibadat kami kepadaMu
Tetapkan iman kami melayari dunia fana ini
Hidupkan kami dalam iman
Matikan kami dalam  iman
Bangkitkan kami dalam iman
Masukkan kami kesyurgaMu dengan rahmat dan kasih sayangMu 
dengan iman.

Pilihlah aku ya Allah, 
Kerana aku tiada apa-apa tanpa kasih sayangMu

ImanYalin
25.7.2021




No comments: